سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن، بر آن که با او دشمنی می ورزد، ستم نمی کند و در راه آن که دوستش دارد، دست به گناه نمی زند . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----42139---
بازدید امروز: ----21-----
بازدید دیروز: ----0-----
جستجو:
اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است - ثقلین
 
 
  • درباره من
    اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است - ثقلین
    سید رضا مؤدب
    از سال 1354 به شهر مقدس قم براى تحصیل به حوزه علمیه مسافرت نمودم و تا دوسال در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانى به مقدمات پرداختم در سال 1356 به مدرسه رسالت تحصیل منتقل شدم و دروس سطح یک و دو حوزه را در آنجا سپرى نمودم و از سال 1360 تا 1370 در حوزه علمیه به ادامه تحصیل پرداختم درس مکاسب و کفایه را از محضر استادان گرانقدر حضرت آیه الله علوى گرگانى و حضرت آیات وجدانى فخر، پایانى، ستوده استفاده کردم ودر درس خارج حضرات آیات فاضل لنکرانى، مکارم شیرازى، علوى گرگانى شرکت نمودم و یکدوره فقه و اصول را سپرى کردم. از سال در69به مرکز تربیت مدرس قم مشغول به تحصیل شدم و همزمان در دانشگاه تهران تدریس دروس معارف را آغاز نمودم که تا سال 1378 در دانشکده هاى فنى و مهندسى، علوم، ادبیات، حقوق و ... ادامه داشته است و همزمان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران از سال 1372 در مقطع دکترى ادامه تحصیل داده در سال 1376 فارغ التحصیل در گرایش علوم قرآن و حدیث شدم و از 1376 عضو هیئت علمى دانشگاه قم در آمدم و تا کنون عضو هیئت علمى رسمى دانشگاه هستم. در دانشگاه اصفهان تدریس معارف و در دانشکده علوم قرآنى و حدیث و دانشکده شهید محلاتى سپاه تدریس داشته ام. در دانشگاه قم در موضوعات علوم قرآن و حدیث چندین جزوه علمى تهیه نموده ام. در دانشگاه و دیگر محافل علمى چندین کنفرانس علمى در موضوعات قرآنى ارائه کرده ام در مرکز تفسیر براى طلاب حوزه و در مرکز جهانى علوم اسلامى براى طلاب خارجى تدریس داشته و دارم پایان نامه هاى متعددى در دانشگاه قم و مؤسسه امام خمینى سرپرستى نموده ام چندین کتاب و اثر پژوهشى فراهم آورده ام که در آثار پژوهشى آمده و اکنون نیر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، عضو حلقه کارشناسى مقاله هاى آن مرکز هستم در رادیو معارف و ... مباحثى علمى در موضوعات قرآنى داشته ام. کتب: ‏ 1. نزول قرآن و رؤیاى هفت حرف/ 1378 / دفتر تبلیغات اسلامى قم 2. علم الحدیث / 1378 / احسن الحدیث 3. مفردات قرآن/ 1378 / احسن الحدیث 4. اعجاز قرآن/ 1379 / احسن الحدیث 5. روشهاى تفسیر قران/چاپ اول 1380 /چاپ دوم با ویرایش جدید ۱۳۸۵ / دانشگاه قم 6. علم الدرایه تطبیقى/ 1382 / مرکز جهانى علوم اسلامى 7. درسنامه درایه الحدیث / 1383 / مرکز جهانى علوم اسلامى 8. کتاب تاریخ حدیث/ 138۴ / مرکز جهانى علوم اسلا
  • لوگوی وبلاگ
    اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است - ثقلین

  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است
    نویسنده: سید رضا مؤدب دوشنبه 86/3/21 ساعت 8:19 صبح

    انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم بر آن است تا بر اساس آئین‌نامه مصوب هیأت مؤسس و هیأت مدیره انجمن، از افکار، آرا، اندیشه‌ها و تحقیقات قرآنی تمامی قرآن‌پژوهان حوزه و دانشگاه بهره‌مند شود چرا که اندیشه‌های قرآنی در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌ترند.

    حجت الاسلام دکتر سید رضا مؤدب استاد دانشگاه، پژوهشگر علوم قرآنی و عضو هیأت‌مؤسس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران با بیان مطلب فوق گفت: این انجمن گرچه از طرف حوزه علمیه قم و با حمایت معنوی معاونت پژوهشی این حوزه تشکیل شده، اما آماده است تا با همه قرآن‌پژوهان تعامل مفید و مؤثر داشته باشد.

    وی تأکید کرد: این انجمن سعی دارد استقلال خود را از حوزه حفظ کند و به طور مستقل به انجام مطالعات قرآنی اقدام کند.

    دکتر سید رضا مؤدب درباره اهداف تشکیل این انجمن گفت: گرد هم آوردن پژوهشگران حوزه قرآن و علوم قرآنی، برای ایجاد تعامل، هم‌اندیشی و هم‌یاری آنها در حوزه مطالعات علوم قرآنی از جمله اهداف این انجمن است.

    این پژوهشگر و محقق علوم قرآنی تأکید کرد: در دهه اخیر هم در حوزه و هم در دانشگاه، پژوهش‌های قرآنی رو به رشد بود و بر این اساس فعالیت‌های انجمن شکل گرفت.

    مؤدب توضیح داد: فعالیت‌های این انجمن در سه بخش آموزش، پژوهش و اداری و مالی انجام می‌شود که در بخش آموزش با برنامه‌‌های کوتاه مدت و بلند مدت در شاخه‌های تخصصی و عمومی به ارائه آموزش‌های قرآنی می‌پردازد.

    وی ادامه داد: بخش پژوهش نیز بر‌ آن است تا با انتشار یک نشریه قرآن‌پژوهی در سطح حوزه و دانشگاه و نشر آثار قرآنی، تصحیح برخی آثار قدیمی قرآنی، تألیف آثار جمعی در موضوعات نوین، ارائه مشاوره درباره رساله‌های قرآنی دانشجویان و راه‌اندازی بانک اطلاعات قرآنی، جدید‌ترین تحقیقات قرآنی را به علاقه‌مندان ارائه کند.

    دکتر مؤدب پرداختن به موضوعات جدید قرآنی و نیز گرایش به مطالعات جمعی به جای مطالعات فردی را از راهکارهای پرهیز از موازی‌کاری در عرصه پژوهش و تحقیق در کشور دانست.

    خبرگزاری قرآنی ایران


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سردبیر فصل نامه علمی پژوهشی شیعه شناسی
    پیشتازی شیعه در مباحث علوم قرآنی
    تاریخ حدیث
    ترجمه قرآن، حلقه ‌واسطه‌ میان متن و مخاطب است
    کلینی
    کتاب «فرقان الحق» منزلت و ثبات قرآن را به چالش می‌کشد
    نقد اندیشه های ذهبی
    اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است
    [عناوین آرشیوشده]