سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مثل کسی که دانش می آموزد ولی آن را بازگو نمی کند، مثل کسی است که گنج می اندوزد ولی از آن خرج نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----42708---
بازدید امروز: ----7-----
بازدید دیروز: ----0-----
جستجو:
سال پیامبر اعظم - ثقلین
 
 
  • درباره من
    سال پیامبر اعظم - ثقلین
    سید رضا مؤدب
    از سال 1354 به شهر مقدس قم براى تحصیل به حوزه علمیه مسافرت نمودم و تا دوسال در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانى به مقدمات پرداختم در سال 1356 به مدرسه رسالت تحصیل منتقل شدم و دروس سطح یک و دو حوزه را در آنجا سپرى نمودم و از سال 1360 تا 1370 در حوزه علمیه به ادامه تحصیل پرداختم درس مکاسب و کفایه را از محضر استادان گرانقدر حضرت آیه الله علوى گرگانى و حضرت آیات وجدانى فخر، پایانى، ستوده استفاده کردم ودر درس خارج حضرات آیات فاضل لنکرانى، مکارم شیرازى، علوى گرگانى شرکت نمودم و یکدوره فقه و اصول را سپرى کردم. از سال در69به مرکز تربیت مدرس قم مشغول به تحصیل شدم و همزمان در دانشگاه تهران تدریس دروس معارف را آغاز نمودم که تا سال 1378 در دانشکده هاى فنى و مهندسى، علوم، ادبیات، حقوق و ... ادامه داشته است و همزمان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران از سال 1372 در مقطع دکترى ادامه تحصیل داده در سال 1376 فارغ التحصیل در گرایش علوم قرآن و حدیث شدم و از 1376 عضو هیئت علمى دانشگاه قم در آمدم و تا کنون عضو هیئت علمى رسمى دانشگاه هستم. در دانشگاه اصفهان تدریس معارف و در دانشکده علوم قرآنى و حدیث و دانشکده شهید محلاتى سپاه تدریس داشته ام. در دانشگاه قم در موضوعات علوم قرآن و حدیث چندین جزوه علمى تهیه نموده ام. در دانشگاه و دیگر محافل علمى چندین کنفرانس علمى در موضوعات قرآنى ارائه کرده ام در مرکز تفسیر براى طلاب حوزه و در مرکز جهانى علوم اسلامى براى طلاب خارجى تدریس داشته و دارم پایان نامه هاى متعددى در دانشگاه قم و مؤسسه امام خمینى سرپرستى نموده ام چندین کتاب و اثر پژوهشى فراهم آورده ام که در آثار پژوهشى آمده و اکنون نیر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، عضو حلقه کارشناسى مقاله هاى آن مرکز هستم در رادیو معارف و ... مباحثى علمى در موضوعات قرآنى داشته ام. کتب: ‏ 1. نزول قرآن و رؤیاى هفت حرف/ 1378 / دفتر تبلیغات اسلامى قم 2. علم الحدیث / 1378 / احسن الحدیث 3. مفردات قرآن/ 1378 / احسن الحدیث 4. اعجاز قرآن/ 1379 / احسن الحدیث 5. روشهاى تفسیر قران/چاپ اول 1380 /چاپ دوم با ویرایش جدید ۱۳۸۵ / دانشگاه قم 6. علم الدرایه تطبیقى/ 1382 / مرکز جهانى علوم اسلامى 7. درسنامه درایه الحدیث / 1383 / مرکز جهانى علوم اسلامى 8. کتاب تاریخ حدیث/ 138۴ / مرکز جهانى علوم اسلا
  • لوگوی وبلاگ
    سال پیامبر اعظم - ثقلین

  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • سال پیامبر اعظم
    نویسنده: سید رضا مؤدب دوشنبه 86/3/21 ساعت 8:19 صبح

    سردبیر فصلنامه شیعه شناسی با بیان اینکه برخورد پیامبر اسلام(ص) با افراد بسیار معتدل بود، گفت: پیروی از عدالت و میانه روی، این ویژگی برتر پیامبر گرامی اسلام به منظور ترویج دین اسلام وظیفه هر مسلمان خداجوی است. حجت الاسلام دکتر سید رضا مؤدب سردبیر فصلنامه شیعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی های مهم پیامبر(ص) اعتدال و میانه روی است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر را در آیات بسیاری مورد وصف قرار داده و می فرماید، ای رسول ما در رفتار خود میانه رو باش. وی با اشاره توصیف قرآن کریم در بیان اخلاقیات پیامبر(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام از یک جهت نسبت به کفار و دشمنان اسلام که مانعی در برابر ترویج دین توسط ایشان بودند برخورد شدید دارند و با آنها مقابله و جهاد می کنند لکن رفتار پیامبر به گونه ای نبود که حتی دشمنان اسلام را فراری دهند، در برخورد با کفار تا آنجایی که امکان دارد مقابله می کند و در عین حال از افراط و تفریط جلوگیری می کند . وی افزود: پیامبر با مسلمانان و درون جامعه رحیم و در برخورد با آنها بسیار متواضع بود، ویژگی اعتدال و میانه روی پیامبر که در آیات بسیاری به آن اشاره شده، در واقع ارزشمند است. حجت الاسلام دکتر سید رضا مؤدب با بیان اینکه در جامعه امروز مسئله میانه روی بدرستی تحلیل نشده است، گفت: در زندگی امروز در مسئله برخورد با کفار دین به دلیل اینکه مسئله اعتدال و میانه روی آنچنان که باید به درستی تحلیل نشده است مردم در رفتار خود دچار افراط و تفریط می شوند، در حالیکه پیامبر در رفتار خود مرز عقل و اعتدال را رعایت می کردند. وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) ضمن اینکه در مواجهه با دوستان و همکاران مهربان بودند آنها را نیز تکریم می کردند، اظهار داشت: پیامبر اسلام تا مرزی که دین اجازه می داد مسلمانان را تکریم و در برخورد با آنها یکسان عمل می کردند، به این دلیل که افراط و تفریط سبب آفت هایی در جامعه می شود که ریشه های جامعه را سست و بی بنیاد می کند و همچنین باعث می شود جامعه اسلامی از بین رفته یا تضعیف شود . سردبیر فصلنامه شیعه شناسی با اشاره به اینکه در زندگی امروز دو راه قابل بررسی است، یادآور شد: دو معیار در حیطه خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص)، به ویژه اعتدال و میانه روی ایشان قابل بحث است، اول اینکه آشنایی بیشتر با زندگی پیامبر گرامی اسلام که چگونه عبادت و چگونه رفتار روزانه خود را تنظیم می کردند و دوم اینکه کمک از خرد ورزی و قدرت عقل و استفاده از نیروی فکری که خداوند در وجود ما نهاده است، اینکه ما همواره راه درست و منطقی را فراروی خود قرار دهیم و از آن بهره ببریم.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سردبیر فصل نامه علمی پژوهشی شیعه شناسی
    پیشتازی شیعه در مباحث علوم قرآنی
    تاریخ حدیث
    ترجمه قرآن، حلقه ‌واسطه‌ میان متن و مخاطب است
    کلینی
    کتاب «فرقان الحق» منزلت و ثبات قرآن را به چالش می‌کشد
    نقد اندیشه های ذهبی
    اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است
    [عناوین آرشیوشده]